منشور اخلاقی شرکت مدار رایانه اسپادانا

بالاترین درجه دانایی ، تشخیص اخلاق از یکدیگر و آشکار کردن اخلاق پسندیده و سرکوب اخلاق ناپسند است.
” امام علی علیه السلام “

ما مدیران و کارکنان شرکت مداررایانه اسپادانا ، با ایمان به اراده خداوند سبحان و با هدف جلب رضایت مشتریان و ذینفعان عزیز، خود را پایبند به منشور اخلاقی زیر می دانیم :

  • سلامت اخلاقی
  1. به حریم زندگی خانوادگی و خصوصی همکاران ، مشتریان و مراجعه کنندگان احترام گذاشته و ارتباطات کاری خود را در چارچوب اخلاقی و ارزشی جامعه تنظیم می نمائیم.
  2. ارزش های دینی ، فرهنگی ، ملی و عرفی را در آراستگی ، متانت ، ظاهر ، حجاب و پوشش خود به صورت کامل رعایت می کنیم.
  3. روحیه کار جمعی را در خود تقویت نموده و در انجام فعالیت های گروهی مشارکت جو و مشارکت پذیرهستیم .
  4. در تعاملات و رفتارهای خود با سایر افراد از قبیل مافوق ها، زیردستان، همکاران و مراجعان احترام آنان را حفظ نموده ، به انتظارات و احساسات دیگران اهمیت قایل شده و برمبنای اعتماد به طرف مقابل عمل می کنیم.
  5. اعتدال و توازن بین زندگی شغلی و خانوادگی را رعایت می نمائیم .
  6. صداقت و درستی را در رفتار و گفتار پیشه خود ساخته و از هرگونه اقدام غیر اخلاقی ( نظیر شایعه پراکنی ، تخریب دیگران ، تهمت و افترا، تحقیر ، دروغ، انتقال اطلاعات به خارج شرکت و ) که روحیه اعتماد، همکاری و صمیمیت را در محیط کار تضعیف کند یا به اعتبار و وجهه شرکت خللی رساند، خودداری می نمائیم.
  7. در ساعات کاری ، از انجام فعالیتهای شخصی ، تماس های تلفنی شخصی طولانی مدت و مکرر و ارتباطات نادرست اجتناب می ورزیم.
  8. انجام امور محوله در کوتاه ترین زمان ممکن و با حداکثر کیفیت را در سرلوحه فعالیتهای خویش قرار داده و با رعایت ادب ، صبر وگشاده رویی در چارچوب قوانین ومقررات عمل می کنیم.
  9. نسبت به شرکت مدار رایانه اسپادانا و واحد سازمانی مربوطه  و اهداف ، ماموریت ها و ضوابط آن متعهد و وفادار بوده و با علاقه مندی و تمام توان از طریق انجام صحیح وظایف، مسئولیت های شغلی و سازمانی در راستای تحقق اهداف و ماموریت های سازمان تلاش می نماییم.
  • تکریم ارباب رجوع و مشتری مداری
  1. در محدوده وظایف شغلی ، اطلاعات و راهنمائی های لازم و مناسب به ارباب رجوع ارایه داده و در زمینه خدمات ، شفاف سازی صورت می دهیم.
  2. به ارباب رجوع احترام گذاشته و در استقبال و صحبت با آنان گشاده رو می باشیم.
  • پایبندی به رعایت قوانین و مقررات
  1. نظم و انضباط کاری را رعایت کرده ، وقت شناس ، مسئولیت پذیر و پاسخگو هستیم.
  2. با پرهیزاز هرگونه اسراف ، امکانات و تجهیزات اداری را امانتی نزد خود تلقی و در حسن استفاده از آن ها ، نهایت سعی خود را به کار گرفته و کاربرد شخصی و غیر اداری از آنها را امری غیراخلاقی می دانیم.
  3. با رعایت و اجرای کامل قوانین، مقررات و ضوابط سازمانی و پرهیز از هرگونه سوء استفاده از موقعیت شغلی و تبعیض در تعاملات وارتباطات کاری، در حفظ اطلاعات و اسرار شرکت و رعایت اصل رازداری و محرمانگی اطلاعات کوشا هستیم.
  • مسئولیت اجتماعی
  1. کمک به همنوعان و افراد نیازمند را سرلوحه اصول اخلاقی خود قرار داده و از هرگونه تلاش برای محرومیت زدایی و بهبود وضعیت نیازمندان دریغ نمی ورزیم.
  2. با استفاده بهینه از منابع و جلوگیری از هرز رفتن منابع طبیعی و برگشت دوباره مواد به چرخه تولید، حافظ محیط زیست هستیم .
  • رشد و تعالی فردی و سازمانی
  1. در جهت افزایش دانش و مهارت های شغلی کوشش می نماییم.
  2. با حضور مستمر در دوره های آموزشی و با تمرکز بر اصل یادگیری مداوم ، در آماده سازی و پرورش استعدادهای خود در مسیر ارتقای سازمان می کوشیم.
  3. دانش ، پژوهش ، تحقیق ، خلاقیت و نوآوری را زمینه ساز تحقق اهداف شرکت دانسته و از این اهرم قدرتمند در مسیر توانمند سازی و کسب موفقیت استفاده می کنیم.
  4. دانش ، تجربه و توانمندی های خود را با سعه صدر در اختیار همکاران قرار داده و در ارتقاء توانمندیهای آنان کوشا هستیم .

بیا تا جهان را به بد نسپریم                                             به کوشش همه دست نیکی بریم

نباشد همه نیک و بد پایدار                                                    همان به که نیکی بود یادگار

✳امضا کننده این منشور در صحت، سلامت و آگاهی کامل، با تایید مفاد ۲۱ بند فوق پایبندی خود را به کلیه شرایط مندرج اعلام داشته و نهایت دقت و تلاش خود را در اجرا و پیاده سازی آنها به کار خواهد بست و در صورت عدم رعایت مفاد این منشور ، مطابق آیین نامه انضباطی عمل خواهد شد.